NEGATIEVE FACTOREN DIE DE PRESTATIES VAN EEN INFLUENCER-MARKETINGCAMPAGNE BEÏNVLOEDEN
Als je echt wilt opschalen en als je een nieuw publiek wilt bereiken, heb je inhoud nodig die ervoor zorgt dat mensen je WILLEN – en dat komt door geweldige inhoud te hebben. Een van de beste manieren om deze inhoud te krijgen, is van influencers: ze weten hoe ze een verhaal moeten vertellen dat past bij de doelstelling van het socialemediakanaal.
Veel factoren kunnen de prestaties van een influencer-marketingcampagne negatief beïnvloeden. Hier zijn er een paar:
• Het selecteren van influencers die niet aansluiten bij uw merk, of die uw product normaal niet zouden gebruiken.
• De afstemming van de doelgroep van de influencer niet evalueren voordat u een partnerschap aangaat.
• Een rigide script naar de influencer pushen, in plaats van samen te werken aan een creatieve aanpak waarvan ze denken dat die resoneert met hun fans.
• Geen duidelijke voorwaarden en tijdlijnen voor uw overeenkomst vastleggen.
• Schaamteloos promotionele, veel verkochte inhoud publiceren die fans afschrikt.
• Het niet van tevoren instellen van de juiste tracking, URL’s of bestemmingspagina’s.
Het is een feit dat influencermarketing, mits correct uitgevoerd, voor een breed scala aan bedrijven werkt – en de gegevens ondersteunen dit.